Shockwave

Shockwave therapie is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige ‘schokgolven’. De golven worden door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht, zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben.

Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, de stofwisseling te stimuleren en het verbeteren van de bloedcirculatie.

Behandelen van (chronische) klachten

Wij passen deze methode toe voor het behandelen van (chronische) klachten aan het bewegingsapparaat. De meeste kan op succes heeft u bij klachten die ca 3-6 maanden bestaan. Dit kunnen o.a. de volgende klachten zijn:

• Hielpijn (hielspoor)
  • Schouderpijn waarbij sprake is van verkalkingen
  • Elleboogpijn (tennis- en/of golferselleboog)
  • Pijn aan de pees van de knieschijf (jumpersknee)
  • Pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Andere vormen van tendinitis

De voordelen van shockwave therapie

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie)
  • Uitstekend therapiesucces na slechts 2 tot 4 behandelingen
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen
  • Weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan
  • Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken

Shockwave therapie, dé oplossing

Heeft u last van één van deze klachten? Shockwave therapie kan ook uw oplossing zijn. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Download de folder voor meer informatie.

Echografie en shockwave therapie

Echografie wordt steeds meer gebruikt in combinatie met shockwave therapie. Dankzij de echo kan er een duidelijke locatie van de klacht worden bepaald, hierdoor wordt de effectiviteit van shockwave therapie enorm vergroot. Meer over echografie.

Vergoeding

De behandeling valt bij ons onder fysiotherapie en wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Indien iemand niet aanvullend verzekerd is, bedragen de kosten 50 euro per behandeling.